lördag 7 maj 2011

snäll flicka i kassa.

Idag har jag varit i Samarkand med Emely och Sofie. Av en slump gick vi in på Carlings. Där hittade både jag och Sofie jackor som vi kärade ner oss i direkt. Jag i en blå och Sofie i en grön. Halva priset.

På dessa jackor fanns två stycken pins fästa på brösten. Jag blev kär. Frågade tjejen i kassan om pinsen fanns att köpa enskilt. Hon sa att det tyvärr inte fanns, men att hon hade en annan sak åt mig. Hon gick bort till hemliga utrymmen och kom tillbaka med två stycken andra pins. En vattenmelon och en grön svamp.

- Du kan få dom här, sa hon.
- ... Alltså på riktigt? frågade jag.
- Ja! Det är ju lördag! Varsågod!

Alltså så snällt. Jättesnällt.

Sen när jag köpte jackan var hon jättesöt och trevlig och pratsam och inte alls som majoriteten av försäljare. Jag sa tack fyra eller fem gånger. Hon gjorde lätt min dag. Vill ge henne dagens ros i tidningen.

2 kommentarer:

  1. Såna som hon sko e båod finnas flejr åv! :)

    SvaraRadera
  2. ja :D hon passa nåo me sitt jobb :D

    SvaraRadera