söndag 10 april 2011

superhjältigt.

Igår var det Superhjältesittning med Norrlands. Jag hade fantastiskt kul, var fantastiskt (?) full och var fantastiskt glad, min karaktärsroll till trots.


Jag var Lilla My alltså. Ellen kom till mig klockan 15 och vi började festa. Håhå. Hon var förresten en egenhändigt komponerad hjälte. Efter en timme gick vi på förfest till en av festingarna.


Det här är Therese, eller Kabelkvinnan. Hon är från Piteå. Och vi vet alla vad jag tycker om den dialekten. Bäst. Vi gick ut på en äng och lekte lekar sen. Bland annat billi fyllon, eller irländsk julafton som det tydligen heter här. Ni vet när man ska snurra runt med en pinne. Jag var (förstås) inte med utan stod och tittade på. När det var Thereses, Kabelkvinnans, tur så slutade hon aldrig snurra. Alltså hon bara snurrade och snurrade och snurrade. Så mycket att han som höll i leken försökte få tag i henne och stoppa henne. Jag skrattade som ett tok för det såg så roligt ut så det borde ha filmats. Plötsligt ser jag att hon okontrollerat börjar snurra mot mig. På två sekunder hinner jag tänka "okej, ja hindar it undan, vi komber ti rambäl, stäng smärtkänseln NO!" Och mycket riktigt snurrade hon över mig. Jag, dallarn och Kabelkvinnan låg där i en hög. Och jag kunde fortfarande inte sluta skratta.

Dags för själva sittningen. Mat och lite tävlingar. Vi vann inte.

Pippis häst Lilla Gubben! Så bra!

Och så över till festen. Den var mysig.

Sailor Moon!

Lilla My och Silverkvinnan.


Vet verkligen inte.

Kabelkvinnan och....Batwoman?


Jesus! Och Superwoman.

Till sist krogen. Efter 12 timmars festande verkar jag ha kommit mig hem i alla fall!

Åh, 10 poäng. 11. 12. 345076!

2 kommentarer: