onsdag 6 april 2011

i väntan på godot.

idag har det regnat.

men jag har varit i skolan.
det är så skönt när skolan börjar vettig tid.
13.00-16.00. helt utomordentligt perfekt. vill ge min lärare en bukett rosor för att visa uppskattning.

ikväll har jag suttit på biblioteket och läst första akten i "i väntan på godot". och den är så bra! det är en pjäs alltså! jag är kär!

den handlar om estragon och vladimir som väntar på godot. och jag förstår ingenting men det är fint. finns så många möjligheter till tanke.

vladimir: vad ska vi göra nu?
estragon: om vi skulle hänga oss?

och så började jag skratta där för mig själv. inte så normalt kanske. jag vet inte om man får skratta, vet inte riktigt allt eftersom jag ännu inte läst hela. jag kanske läser den på fel sätt. men jag kunde inte hålla mig. och det bästa (eller nåja, absurdaste) är att estragon faktiskt var seriös. de gick fram till en gren och smed planer.

nästa gång jag skaffar katt eller ett annat djur ska den heta estragon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar