torsdag 7 april 2011

2.



Två dagar kvar nu!

Har varit på arbetsmarknadsdag för oss som läser kulturinriktat idag. Först var förmiddagen gemensam för alla, och då föreläste bland annat den bästa föreläsare jag hört på länge. Han var så klok. Förstod det här med passion, vilja och intresse. Jämförde utbildning med ett körkort. Det är inget hej-nu-får-jag-jobb-garanti. Sånt som alla människor borde begripa.

Sen var det en annan som sa "alla ni som är här studerar ett intresse, och sen har ni ett helsike med att komma hem och förklara för föräldrarna vad det är ni blir."

Och en tredje. "Det är bra att ha sidekicks. Man behöver sidekicks. Snövit hade sju. Jesus hade tolv."

Eftermiddagen fick man välja själv. Jag gick på "Skriva CV" och "Språk i jobbet". Mycket givande dag må jag säga!

Nu ska jag gå till biblioteket och läsa. Det är solsken ute. Tjohej.

1 kommentar:

  1. sv. HAHAHAHAHAHA de ha ja int tänkt på! :D dårhuset på dårhusgatan, finemang! :D

    SvaraRadera