onsdag 30 mars 2011

usch vilken bra lördag!

I lördags satt jag här och hade tråkigt. Var lite avtrubbad för det hade hänt en del oväntat. Lyssnade på hockeymatchen från Vasa som Sport förlorade och allting var över. Men så ringde min telefon. Det var Erika. Campus bästa österbottning, Vöörobåo, finländare. Och plötsligt var jag på fest i en korridor.

Temat för festen var att man inte fick dricka ur vanlig flaska eller vanligt glas, utan skulle ha ett substitut.

Erika hade en kastrull. Heimkåoka!


Jag hade 10 minuter på mig att göra mig klar efter att jag fått samtalet, så jag tog en ketchupflaska i all hast.

Alexandra drack ur en pistol.


Björn fuskade faktiskt med glas men han var ju rolig ändå så det var ju lugnt. Alltså han är bäst tycker jag. Roligare får man leta efter.


Det här är Jonathan och Björn. Jonathan fuskade inte. Inte med någonting.


Evelina var söt.

Sen gick vi till krogen. Ska inte dra storyn här men vägen dit var det roligaste och mest oväntade hittills denna termin. Man måste tänka om. Och jag lyckades, höhö.



Jag minns ju som vanligt inte riktigt allt helt tydligt. Men jag satt mest och pratade med dessa. Eller mer mannen till höger. Kommer inte ihåg att jag skulle ha sett till vänstern så mycket.


Här lekte vi nån lek som gick ut på att vara ett djur och dricka öl. Jag minns inte alls reglerna. Det enda jag minns är att jag var en häst. Lika bra att vi stannar där.

Helt plötsligt var jag bara ensam. Och vi var ungefär 10 stycken när vi kom. Jag kom ihåg att några hade sagt att de går. Men vissa var bara försvunna. Erika till exempel. En timme kvar till stängning. Så jag tänkte att jag måste ju vänta på henne men jag kan ju inte sitta här för mig själv.

Så jag vände mig om och kontaktade några trevliga män som satt bakom mig. Och så var jag inte längre ensam. Stället stängde. Jag yrade något om riksdagsvalet i Finland. Varför?

Lars Winnerbäck är bäst och jag heter Ida Finland. Någonstans. Kanske i en telefon.

På morgonen skickade Erika, som förövrigt förblev försvunnen fram tills dess, världens bästa sms till mig. Jag behöver bara ta upp det för att skratta så jag nästan gråter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar