tisdag 8 februari 2011

slask makes me sad.

Inatt drömde jag att en av våra lärare hade en mini-giraff som blev sjuk, så vi fick gå hem tidigare.

Sen gick jag till skolan och vädret i den här stan är verkligen sinnes. Först är det värme på dagarna. Ofta regn (Sveriges tredje regnigaste stad). Snön smälter så det nästan inte är någon kvar. Nå, på kvällen blir det där jävla regnet snö. Och så snöar det hela nätterna. Och så blir det slask på morgonen när smältningsproceduren börjar om. Och så svär man när man vaknar på morgonen. Och så går man till skolan och blir dyngblöt om fötterna. Jag behöver ett par kara-gummistövlar. Helst mörkgröna. Med och skaften till knäna och såna där järnspännen på sidorna.

Jag vet inte ännu heller vad jag ska ha för frågeställning i min uppsats. Imorgon klockan 12 ska jag veta det och ha allting klart formulerat. Någonting om språket men VADÅ? Varför i helvete pratar dom finska i de lyckliga människornas paradis, Sverige? Usch så smutsigt.

Hehe.

Äääh, jag hinner med en avstickare till Emely! Jag vet att jag hinner! Hejtå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar