torsdag 6 januari 2011

patrik 1,5.

I lördags när jag kände mig återhämtad efter högklassiga nyårsbravader åkte jag till min kusin och färska chef för Wasa Teater. Det var trevligt som vanligt. Strax efter att vi bestämt att det blir en natt under Vöråhimlen för mig såg vi på en film. En film som hette Patrik 1,5 och var så fin och rolig att jag tycker att alla ska se den. Också Du.

Handlar om ett par bögar som ska adoptera Patrik, ett och ett halvt. Men så har kommatecknet hamnat lite fel och Patrik är egentligen 15, homofob och allmänt tonårscool med trasig uppväxt.

Och Gustaf Skarsgård är en sån namupala. Han är bara 10 år äldre än mig... Vet inte om han kilar stadigt dock. Det gör han säkert. Alla fina konstnärssjälar gör det. Annars ska jag satsa genast jag är tillbaka i Sverige igen...

2 kommentarer:

  1. Jag kan ha fel men jag tror att Gustaf Skarskård kilar stadigt... undrar om inte han har barn och hela baletten också... :(

    fast

    man kan skilja sig!

    SvaraRadera
  2. ah, klart han vill skilja sig för mig! tänk vilka magic movies vi kunde skapa med mitt lila vrålåk :D

    SvaraRadera