torsdag 20 januari 2011

20 januari

jag fyndade fem böcker för 65 kronor idag.
hela antikvariatets nedre våning var -50%.
jag tror det var för att de ska stänga dock, så det är ju inte så bra egentligen.

bokhandlaren gillade min lilla my-kasse.
undrade var jag hade köpt den.
silja line sa jag. silja line, silja line.

har ni åkt silja line? på vatten.
blått vatten som är brunt och kanske svart
och så är det is

och min hjärna är trött
jag har börjat läsa en diktsamling av marcus birro.
den är mycket vacker.
som texter kan vara ibland och glasspinnar och baskermänniskor
och lågstadiepartyn med chips.

ikväll har jag skrivit tre sidor arbetsansökan till nordjobb.
jag är antingen över- eller underambitiös ikväll var jag över.
men det är bra men det är dåligt att det saknas ett mellan.

imorgon bör jag bestämma vilket land jag helst önskar mig jobb i.
island eller damnark har jag frågat mig hela kvällen
men inte egentligen fått något svar för det är så jämt.

skulle ju vara trevligt med danmark
nära och bra
dricka lite öl, vara galen. LÅDSAS KUNNE SNÄKKE DÄÄÄNSK.
men när man en gång har chansen - varför inte island?
käka fisk, rida häst, intressant kultur.

nu ska jag läsa svält.
gubben i den är som jag när jag får infall.
skillnaden är att han gör sakerna.
jag tänker bara dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar