torsdag 2 december 2010

"säg inte att du har gått och blivit....sosse?!"

Glömde lite att blogga idag. Vi fick ledigt från skolan på grund av snön som gjorde så att vår lärares tåg omöjligt kunde ta sig till Växjö. Istället skulle jag, Julle och Emely fika och gå på stan, men snön ställde till det även i deras städer.

Så jag klev bussen i min ensamhet och gick runt och letade julklappar. Det är svårt. Jag vill bara köpa saker som främjar mina syskonbarns kreativitet, men de är just nu i ganska knepiga åldrar. Några små idéer fick jag i alla fall.

Sen ringde Ellen och vi mötte upp och gick på bio. Yllätys yllätys! Men det är en vacker tradition som aldrig bör brytas. Idag såg vi Fyra år till. Den var helt okej. Även om den var en aning klichéig här och där lyfte ändå André Wickström och politiken upp den.

Imorgon ska jag och Sofie ut på bus. Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar