onsdag 1 december 2010

men tja december.

Idag är jag ledig.
Vilken tid steg jag upp?
07.00.

Jag såg på julkalendern och åt rostat bröd framför tv:n, precis som på 1990-talet. Och precis som på 1990-talet så verkar denna julkalender också vara bra. Den finlandssvenska mamman var skön!
Sedan öppnade jag första luckan i min kalender.

Jag har kollat på I love språk och läst Therése Raquin. Hon är märklig. Jag undrar vad hon har för fel. Ska bli intressant att läsa vidare. Har försökt läsa lite dikter tills imorgon också. Jag tycker somliga är bra, speciellt Dickinsons. Men vad är det med det då? Jag är så trött på att hålla på och fundera vad de har menat. Tänk om de aldrig ens menade någonting. Tänk om de bara ville skriva och känna. För det känns nog lite. Och så länge det gör det spelar det ingen roll om det är djupt eller ytligt eller svårförstått eller enkelt, tycker jag.

Ikväll ska jag titta på Uutiset och nu hör jag på finsk musik. Jag ska se på Uutiset varje dag fram till jul. Jag tänker inte glömma den lilla finska jag kan.

2 kommentarer:

  1. Tycker också att årets julkalender verkar sevärd, mest för Maria Sids skull då förstås :)

    SvaraRadera
  2. ja, håller med :) å ja visst int att du läser min blogg?! :D va kul!

    SvaraRadera