måndag 6 december 2010

finskt bildregn.

Det här har jag tänkt göra länge men aldrig gjort. Det här tänker jag göra nu, innan jag åker hem igen; ladda upp bilder från min Österbottenvisit i oktober.


Första dagen var Carro, Jonathan och jag på inflyttningsfest hos Lindfors. Sen for vi till ABC där Jonathan köpte en sån där kinasås och jag åt min första Pätkis på två månader.


Och precis som om dallarn visste att vi var på hemmaplan passade den på och gick sönder. Ingen skada skedd eftersom jag åkte hem till pappa nästa dag.

En tisdag var jag på andra skedet i bilskolan tillsammans med Serne. Efteråt träffade jag Jossan. Hon och jag for till Ollis tillsammans med Benjamin, där vi sedan träffade Anders, Samuel och Farzan. Vi spelade Alias.


Jag och Jossan.


Farzan och jag.

En stor del av tiden spenderades med syskonbarnen. Här passar jag Edward och Ellen i Årvas.






Jag hälsade också på bror och hans familj. Det här är Axel som bygger pussel.


Och det här är hans storasyster Linnéa, mitt fadderbarn. 5 år och den mest lillgamla människa jag känner.


Och så minstingen Arvid. 9 månader och alltid glad.



Deras katt Ove. Bästa kattnamnet jag hört under mina tjugo år på jorden. Linnéa skall ha berömmet.


Här är jag så exalterad över att få gå på Humorgala till grannkommunen så jag håller på att spricka. Det var det roligaste av allt, tveklöst.


En dag gick jag på bio med Edward och Ellen.


Ellen envisades med att under jackan enbart ha en t-shirt och sedan linda in sig på alla möjliga underliga vis med sjalen på bilden. Även om det såg lite tokigt ut ibland och kanske inte var den varmaste av klädslar så har jag hört att man inte skall vara så hård när det gäller sånt där, det utvecklar deras kreativa förmågor och så vidare. Så jag lät henne yra runt i Vasa sådär.


Sedan for vi hem och mös. Och det var då som Edward, 6 år, såg en bild på mig med studentmössa och frågade mig: "Har du redan tagit presidenten?"


En av de sista dagarna gick jag på café med Bazooka.
Sen åkte jag båt över havet och buss tillbaka hit.

2 kommentarer:

  1. Hej! Har du läst Ralf Andtbacka eller?! Tack för komplimangen om Baldaure? och Dickinson, den är bara aaaningen överdriven! Kramis.

    SvaraRadera
  2. jo, jag läste hos dig i somras medan du lagade mat :) puss å kram!

    SvaraRadera