torsdag 25 november 2010

världens sämsta nederbörd.

Precis när jag började få tag i sömnen igår kväll kom ett snöskottarfordon och förde ett jävla liv. Blinkade och gasade och pep och lät stundtals riktigt sinnessjuk. Men jag tänkte att det var bra att den var där, det var ju en bra grej den gjorde.

Följande morgon, eller idag, märks det ingenstans att det ovanskrivna har skett. Det är drivor överallt. Snö. Drivor. Snö. Högar. Och det kommer mer från himlen. Vad jag nu undrar är hur i hela friden jag ska lyckas ta mig till skolan idag? Dallarns små gummihjul äter snön upp på två röda. Det är såna här dagar man får stanna hemma från skolan med gott samvete och giltig orsak, va?

I och för sig är jag rätt van. Ingen skottade nånsin i världens sämsta stad heller. SÅ NU FAR JAG OCH FIGHTAS MED SNÖN. Hejpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar