söndag 21 november 2010

välkommen till sverige.

Fest hos Evelina igår.Det var trevligt. Massa biblioteksmänniskor och Ellen och Erika och jag.








Fick höra något som jag tror blir årets komplimang. Mannen ovan trodde jag var 25, för att jag "verkade så intellektuell". Tänk att man kan ge ett sådant intryck ännu efter 3046 drinkar blandade på estnisk skit och cola.

Evelina hade roliga djur på väggen och ett tre i rad-spel med kattfigurer.
Erika och jag skulle prata dialekt och kolla hur mycket alla andra förstod. Hon berättade vad hon gjorde på nyår, skidade över ett roligt träsk i vårt sköna Österbotten när hon kände att isen började brista. Jag kunde inte sluta skratta och ingen förstod åt vad. Dels åt situationen, dels åt bilderna i huvudet, men mest åt överkusen på vår språkskola.

Evelina hade också en såndär maskin som skriver ut lappar. Pappa har en likadan. Jag och Björn lekte med den. Och så fick jag en lapp på mig strax innan hemfärd. Titta vad fint.

När vi kom ut var dallarn inte längre kvar utanför dörren. "Välkommen till Sverige!" sa Björn.
Tack sa jag, men det var ju inte precis mer ovanligt hemma...
Vi hittade den i en annan korridor. Bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar