fredag 5 november 2010

återbesök i den mysigaste skolan.

Det var fint att se alla i fkf igen. Alla fina. Johanna. Fanny. Sannah. Rektorn. BIBBI. Och korridoren, lukten, klockan, trappan, batteriet. Och efter maten visste jag fortfarande att lektionen börjar 12:40. Men vilken lektion? Jag har ju slutat.

Det första jag gjorde var att gå in i köket och krama Bibbi och säga att jag saknar henne. Hon diskade och var fin. Sa att hon saknar mig också. Att hon har frågat efter mig av "domhäär som e på Fejsbook". Vi fick köttfärslimpa och mos. Det tackade jag för. Då sa Bibbi varsågod så som Bibbi alltid säger varsågod.

Det var konstigt att se allt och alla. Men det behövdes!

Följde hem Jossan (hon var med) och gick till stan. Mötte upp Bazooka. Drygade på Citymarket. Pratade. Skrattade. Jag frågade konstiga saker som kom upp i min hjärna. Sedan gick vi till honom. "Om du e snäll ska ja bjud på mellanmål", sa han som om jag vore värsta busfröet. Jag sa att jag alltid är snäll, fast jag nog är ganska busig, han har rätt. Det var god bulle!

När Bazooka somnat gick jag till torget för att möta upp Samuel och Anders. Det är kanske de roligaste två jag vet. Har glömt hur likadan min och Samuels humor är, trots att jag var medveten om det för 8-10 år sedan. Det är möjligt att vi är en smula släkt. Han trodde att vi var kusiner ända tills jag presenterade vårt släktskap för utomstående, att han är mitt kusinbarn. Det är samma sak typ men det var roligt ändå.
Ere nain jäär?
ÄR DET NÅGON HÄR!

6 kommentarer:

  1. janå får nu hoppas på att e var na betär me dehär. för att förenkla saken kan ja ju säg att ja har fel person i hjärta, å ja vet ju no att e ji fel å it e gar men på sama gang kan ja bara it släpp e, men he e väl he ja sko måst...
    å he va jättekul ti si de ida! :) <3

    SvaraRadera
  2. oj, de va så kul ti si dej! sku ha vila prat me dej mer, men vet int vart ja o du försvann då men... kul ti se dig i alla fall! :)

    SvaraRadera
  3. fanny! ja sökt efter dej å :o men ja va å prata me bibbi å sedan åt ja å sedan hitta ja itt de :( jaa jättekul! :) du e så gulli!

    SvaraRadera
  4. nåmen! :( int vet ja vart ja försvann? armadis. men hoppeligen kommer du snart igen?! :) nu ska du ha e så bra tills he du fina! :)

    SvaraRadera
  5. jaa he gör ja, på jul å tå e ja heim en månad :o :) så tå syns vi säkert! desamma :) kram!

    SvaraRadera
  6. härrrligt! :D kram!

    SvaraRadera