onsdag 13 oktober 2010

sagan om stockholm del II.

På lördagen vaknade vi och inte riktigt visste vad vi skulle göra. Mitt öga var plötsligt uppsvällt likt en boxares. Elli hade en bra salva för sådant, som tur. Vi gick ner till Vallentuna centrum på ett mysigt café och diskuterade livet.



På kvällen kom en del släkt för att äta tacos och fira Elli. Vi hade en tävling gällande musik i tv-serier. Mitt lag Flugsvamparna kom på andra plats. Senare gick jag, Elli och några av hennes kompisar hem till en av kompisarna. Vi spelade Wii och drack vin. Elli ritade Olle på sin mobil. Sedan fyllde hon 18!

Söndagen var den riktiga födelsedagen. Kom lite släkt på ytterligare lite tacos på dagen, och sedan stack vi till ett centrum som jag redan glömt namnet på men allt stängde tidigt för att det var söndag. På kvällen kom tre av Ellis kompisar och åt pizza och drack Ellis födelsedagsdrinkar! Vi såg också på Flightplan och åt bullar.

Måndagen stod för hemresan. Elli följde mig till centralen. Vi åt på BK och strosade runt i Pocket shop innan vi tog avsked vid gate 13.


På bussen såg jag på hästar genom fönstret. Jag älskar hästar. Jag läste Röda Rummet och kom fram till att det kanske är den tråkigaste bok som skrivits. Som om den visste att jag var på väg stod femmans buss och väntade på mig vid resecentrum när jag klev av. Efter halv åtta låste jag upp dörren till mitt tillfälliga hem, satte mig på soffan och tänkte "åj va råolit ja ha hadd." Tack Elli för att jag fick komma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar