söndag 24 oktober 2010

HEJ ALLTIHOP.

Nu är jag hemma. I den bästa av byar. Kom hit igår, slängde in väskorna och speed-sov i några timmmar. Sen tog jag bilen till den bästa av städer. Träffade Carro och Jonathan vilket jag inte gjort på evigheter. Vi gick till Vöråstan på en fest, lite mot segare hållet. Men det var skönt ändå. Cirka klockan tre körde vi iväg till ABC, där jag åt Pätkis. Och där vi hittade en chokladpudding på golvet och där dallarn gick sönder och där jag och Lindfors var fast under en "jävla sparkcykel". Ni kan ju gissa vad det var.

Åh vad jag har saknat Vasa. Åh åh åh. Trötta återvände vi till Jonathans tvåa där jag lånade soffan. Precis innan jag skulle sova hörde jag Jonathan från sovrummet: "ska vi kom å be en gonattbön?". Allt var alltså sig likt och ibland blir jag alldeles varm i kroppen när jag tänker på vilka roliga vänner jag har. Jag fick en liten fin en, sedan spelade han en psalm på pianot. Jag ville skratta ihjäl mig.

Idag har vi sett på Idol, Bonde och ätit kinamat. Tog med mig Carro till den av bästa av byar. Här har jag lekt lite taxi till grannbyn, eller kommunen, eller något.

Något storartat har också hänt.
Jag, pappa och pappas kvinna satt vid köksbordet. De drack te. Jag berättade om mina lärare. Sedan nämnde jag något om mina skriverier. Pappa började ju förstås skratta lite sådär. Ni vet. Han har ju aldrig egentligen trott på mig. Han är negativ och allt jag gör är i princip, på sätt eller annat, lite fel. Jag förberedde på det värsta och mest troliga en stund. Sedan sa jag: "Snälla pappa, kan itt do läsa en dikt ja ha skriva?"
"Jå, nåo kan ja he!" sa han.
"Bra. Ja gar ett datorn."

Jag visade honom min favorit som heter Istället för en drink. Han läste upp den högt och jag började skratta. Jag har aldrig förut hört högläsning av mina verk. Han och kvinnan gillade. Sedan gick han neråt lite i min blogg. "Ha do skriva dehär å?"
Han log lite och sa att det finns mycket att läsa här.
Sedan visade jag honom favorit nummer två, Från femvåningshusets sjunde våning.
Han läste också den högt. Sedan sa han "Jaa he e nåo liti kneepit dehär."

(Och när kvinnan sa att jag ska fortsätta höll han med.)

Märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar