torsdag 14 oktober 2010

det nya ordet för dator.

Jag myntade ett nytt ord för dator idag när jag var på biblioteket med Emely. Sökmaskin. Jag ska genast ringa svenska akademien. Eller icke.

Förresten, på söndag ska jag och Ellen se den nya Muminfilmen på bio! Hade inte tänkt se den först, men så kom jag på att det är ju faktiskt 3D, och de talar inte rikssvenska som jag först trodde, utan finlandssvenska! Det vill jag hur Skarsgårdarna klarar.

Och imorgon ska jag möta Ellen 15.30 och vi ska gå på sittning och innan det ska jag resa med Gulliver och dammsuga föra böcker till campusbokhandeln och vara konstig och längta efter människor och känslor och inviter

och idag har jag två gånger kommit på mig själv att säga sju som schhuuu som dom gör här. Jag ska givetvis se till att det var två tillfälligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar