tisdag 14 september 2010

mingel, bloggreklam och...häst...?!

idag fick jag mitt svenska personnummer! oj så snabbt det gick. så nu får jag skaffa bankkonto. det ska jag göra imorgon efter skolan eller kanske en annan dag som heter Snart. men framför allt får jag beställa knappar! glädjen, pojkar och flickor, glädjen! fick också en drös försenade böcker eftersom bokhandeln klåpade med min beställning. men nu så.

efter postjulafton var det dags för mingelkväll. jag var taggad och glad.


och ja, jag har färgat håret igen. det är egentligen mycket mörkbunare än bilden. ljuset, pojkar och flickor, ljuset. känner mig som en 13-åring som är osäker på sitt utseende och hatar allt. riktigt så är det ju inte. ville bara testa lite annat. men nu kommer jag nog aldrig att återgå till livet som blond, känner att det är evigheter sedan jag varit så nöjd med mitt hår som nu. och vi kan ju bara konstatera, jag passar bättre som brunett än blond. jaja. sluttjatat.

jag och ellen minglade. eller kanske åt gratis hamburgare och tog godis ur skålar.
sedan kom jag hem. här hände inte mycket. saknade folk hemma. min kusin bland andra. som nu har övergett blogspot och bloggar på ratata istället. kan hålla med om att blogspot kanske inte är den mest samarbetsvilliga portalen i alla lägen. så ja, dit med er nu! hit! hon är bra!
när vi var på 10-eurosshow i augusti såg hon på min arm och sa "häst...?!" på det mest skeptiska vis jag nånsin hört någon säga ordet.
"jaa vatå? e it e fint?" sa jag.


jag säger det igen, är det inte fint, mitt armband?
jag gjorde det en gång när jag passade mina brorsbarn som pysslade.
det som också är bra är fisken. den bara är där. många, nästan alla, undrar varför. jag vet inte. såhär:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar