måndag 13 september 2010

flitiga (ida) lisa (iréne)

Vem har suttit på biblioteket hela dagen, med Ibsen, Sofokles, dramatikanalys och en räksmörgås? Jag, kanske? Ja! Blev riktigt häpen på flytet jag hade ett tag. Jag var så inne i allting att jag ryckte till och flög en halv meter upp när någon plötsligt sa mitt namn med utdragna vokaler bakom mig. Det var min kompis Sofie. Hon pluggar engelska. Vi hade det ungefär lika tungt, stackars vi.

Imorgon ska jag återvända till platsen och läsa sista kapitlet, sammanfatta allt och försöka hitta likheter med ovannämnda karlars mästerverk (?!). Efter det ska jag och Ellen mingla med ekonomer på puben, yeah! Siffror mot bokstäver, typ.


Jag är medlem på en sida där man kan skriva texter och få respons.
Det känns konstigt att vilt främmande människor gillar vad jag skriver.
Men väldigt bra, förstås. Jag blir ju glad för så lite.

Nu ska jag duscha och sova. Relevant information kallas det. Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar