tisdag 21 september 2010

hej universitetet, det här går ju riktigt bra.

Jag och några tjejer från min klass sitter i caféet och läser våra "läxor", om man nu kan kalla det läxor längre. Känns lite annorlunda. I alla fall.

Emely: Alltså jag förstår fortfarande inte vad det här handlar om.
Jag: Inte jag heller. Hur många gånger är det kvar av den här tråkkursen? 1, 2, 3... Bara 3! Wohoo!
Emely: Tur. Jag orkar inte läsa mer nu.
Hon Som Jag Aldrig Minns Namnet På: Inte jag heller. Men efter detta behöver vi inte läsa mer förrän imorgon.
Emely: Sant...
Jag: Haha, vad positiva vi är.

Sofie kommer dit.

Emely: Hej, vi konstaterar att vi inte förstår uppgifterna vi hade tills idag.
Sofie: Vilka vad dom?

Ungefär sådär bra går det för oss. Men som sagt, tre gånger kvar!
Lyrikanalysen däremot tar slut alldeles för fort.

I övrigt är typ alla jättearga och upprörda över Sverigedemokraterna. Vi ska inte gå in på vad jag tycker. Men vad är det för sätt att bli sådär hysteriska bara för att någon har en kanske lite annorlunda åsikt? Man ska väl få tycka som man vill utan att media ska få spasmer och valstugor ska brännas ner.

3 kommentarer:

  1. tja, ett parti kan ju va med i riksdan utan att ha så myki inflytande, som vänsterpartiet. juttun e att eftersom int alliansen verkar bli majoritetsregering måst di antagligen samarbeit med sd eftersom int miljöpartiet vill, om int dom får enkel majoritet när di har räkna färdit all röster.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. hej klåparrrrrn som ja e.
    ja, men di ha ju fått massa skit ända från början. he e feil tycker ja. å janå kanski di får he tå så en kompis får tag i sömnin igen heh

    SvaraRadera