måndag 16 augusti 2010

ska do jet nain bullo i pausin?

FetJag och min kusin kommer in i huset där 10-eurosshowen ska hållas. Showaren själv tar betalt innanför dörren.
Jag: Va kostar e? Eheheh ja skoja.
Ann-Luise: Veit to va e kostar?
Jag: Janå...
Ann-Luise: Jaa...!

Vi fick roligt redan innan showen ens börjat. Sen satt vi där och spekulerade i livet och folks läggningar och om att skriva. Jag fick glada känslor i magen. Snart tystnar hela stugan och alla väntar på att showmannen ska titta fram. Vem börjar skratta? Vi. Så sitter vi där. Försöker samla oss. Folk vänder sig om. Jag lyckas samla mig. Då frågar min kära kusin helt plötsligt "ska do jet nain bullo i pausin?". En av de bästa frågor jag fått i sommar. Förstås börjar jag skratta igen.

Och det fick jag fortsätta med i timmarna två. För jo, ja ååt nåo en bullo i pausin.
Bellman och Salami-Janne var mina favoriter. Och tonårskillen på väg till södern. Och alla sånger. Speciellt Rolling Stones-imitationen. Och det fanns faktiskt pärlor lite varstans. Det är fint vad man får för en tia nuförtiden.

Efteråt skjutsade jag hem min kusin. Vi diskuterade vad vi sett och vad som skulle hända. Vi sa farväl och kramades i min bil. Det var sista gången vi sågs på en tid. Det är vemodigt tycker jag.

Idag färgar jag hår. Det går lite åt skogs tror jag. Kanske vore bra att ha med sig en död häst eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar