torsdag 26 augusti 2010

en torsdag i mitt liv.

Kanske inte det smartaste att dricka starkcider på nästan tom mage, där fanns bara en banan. Men det gjorde jag. för det bjöds. Sen fick jag och mitt lag grönt glitter i pannorna. Med det sprang vi runt på campus och gjorde konstiga saker. Sjöng ja må han leva för killen som jobbade på Statoil, fotograferade gula bilar och pussade tanter på kinderna, exempelvis. Jag vet inte hur många poäng vi fick. Säkert tusen. För vi fjäskade för lagledaren och köpte franskisar åt honom också.
Efteråt grillade vi korv i skogen. Det var gott. Vet ni vad en tjej sa åt mig? "Du låter precis som du vore från Piteå." Nej. Nej. Nej. Hon hörde fel. Eventuellt tänkte fel. En annan frågade faktiskt om jag var från Österbotten. Hatten av!
Jag har inte träffat en enda från inriktning litteraturvetenskap ännu. Har fruktat att jag är den ende många gånger. Men det ska finnas nio stycken till. Och igår såg jag faktiskt skymten av två. Men det är inte samma sak som att träffa. Morgondagen bjuder på vinbrännboll. Eller vin, för min del, kanske... Och fest.

Nu ser jag på tv. En författare som påstår att inga författare kan skriva berusade... Jag fryser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar