fredag 25 juni 2010

hej hej från pensal!

Klockan 03 inatt kom Dragos förbi för att säga hej. Det fortsatte vidare ut på stan, där alla ställen var stängda. Vi gick tillbaka till mig och på vägen mötte vi en trevlig prick som kom från krogen. Han hade bott i Estland medan det ännu hörde till Ryssland, men sedan flyttat hit och han förklarade lyckan när han steg in i Halpa-Halli. "There was bananas, mandarins and äppelsins!"

Precis när vi återkom till min dörr kom vi på att vi kan gå till Shell och äta glass. Det gjorde vi och Natu kom också dit. Hon frågade hundra frågor av Dragos. Jag fnissade. Sen for vi till hans studio och kollade på en animation och frågade fler frågor. När vi sedan gick därifrån till Natus för att hälsa på hennes hund sken solen vackert över oss och Lady Gaga ljöd högt ur Natus telefon. Klockan var 05. Hunden var knäpp men han gillade Dragos som talade rumänska med honom.

Solen sken fortfarande och ännu mer när vi lämnade hunden och dess ägare och jag hade svårt att föreställa mig att det var nu jag borde börja sova. Till slut sa vi hejdå i mitt trapphus och i det där magiska stadiet mellan vakenhet och sömn kunde jag räkna kyrkklockans slag till sju.

Jag har alltså knappt sovit alls. Och ändå har jag lyckats ta mig till nordligare delar av Österbotten. Pappa har så slött internet att jag inte fattar. Men han är snäll ändå. Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar