tisdag 22 juni 2010

glassen smälter.

Gjorde affär med en norrman (måste ha varit) idag. För det första var det jättesvårt att förstå vad han sa. Men jag förstod att han gillade mitt erbjudande. När jag sedan frågade vad han hette fattade jag ingenting. Det var liksom inte ett namn. Bara ljud. Så stavade han upp allting "E som i Ellinor och S som i Sanni" och så vidare. Jag skrev. När jag till slut frågade om han möjligtvis hade en e-post sa han att hans glass smälter.
Det var den sötaste ursäkt jag fått. Klart den smälter när finnar som inte hör ett skit ringer och undrar oväsentliga saker. Han var fin.

Och nästan gjorde jag affär med en liten kvinna. Det kunde ha kommit direkt från Pleppo. Hon var mest Pleppo hittills. "Heeeee-eej!" sa hon, helt tvärtemot de flesta sura. Sen var hon väldigt näpen och försynt. Hela tiden. Undrade massor. Men kunde inte göra en affär utan att själv ha kollat hemsidan först. Och jag kunde återkomma vid sommarens slut, när hon återvänt från sin utlandssemester. "Ha de braaaaaaa!"
Jag har kommit fram till att det inte är någon ordning på någonting om jag inte kommenterar mina ringbud. Så jag skrev "pleppo, utlandet". Min finaste kommentar hittills. Undrar om chefen kan se dom? Nå han kan ändå inte svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar