måndag 10 maj 2010

pappabesök.

Pappa kom med utemöbler till min balkong idag eftersom han med orsak av trädgårdsplanering befann sig i min stad. Bara två stolar, förvisso, eftersom bordet inte kunde hittas, men det är bättre än tomt. När han såg mitt kök diskade han min stekpanna och putsade varje plana yta han såg. Inte mig emot, tack så mycket!
Sen frågade han om vi ska bege oss nånstans för att äta och det tyckte jag att vi kunde, om han ville. Tack också för det.

Nu befinner jag mig i skolan där jag ser på ishockey med Simon och Ludde. Finland har fått noll stycken mål och Tyskland lika många. När de filmade cheerleader-tjejerna såg Ludde på dem en stund och sa "di e ju så ful".

Nu fortsätter period två.
Det är VM om någon missat.

2 kommentarer:

  1. Oj, vi borde skaffa oss några slags utemöbler hit till balkongen också, så länge vi får vara kvar här ;) Härligt när det äntligen blivit varmare väder!

    SvaraRadera
  2. jaa, jag bodde hela förra våren och sommaren utan utemöbler, ska nog bli bekvämt nu ;) ja som vi har väntat!

    SvaraRadera