tisdag 4 maj 2010

karuseller som river i magen.

det händer inte speciellt mycket spännande i mitt lilla liv just nu.
jag träffar inte människor. jag diskuterar inte. jag bara är.
jag skulle vilja åka en karusell som skulle riva i magen riktigt ordentligt.
den gröna vid power park, till exempel.
fast helst den jag åkte i på mage vid six flags magic mountain i los angeles.
ihan oikeasti, mä kuolen
skrek jag.
men det gjorde jag inte
för när den största uppförsbacken blev nerförsbacke
kunde jag inte sluta skratta.
och när vi klev ur maskineriet var jag
en lyckligare människa.

vem följer med mig och åker karusell?
inom rimliga gränser, ja. power park går bra.
tule tule tule.

3 kommentarer:

  1. mä tulen! koulu loppuu ensi keskiviikkona!

    SvaraRadera
  2. voi hyvä!! tuletko mukaan jos lähdemme linnanmäelle irenen kanssa vai mennäänkö power parkiin? :D

    SvaraRadera
  3. molemmat käy!

    SvaraRadera