fredag 21 maj 2010

första sommaren utan stockholmssyster.

Min (klass)kompis Simon har en bror i Stockholm. Han ska åka och hälsa på honom i sommar. För bara ett halvår sedan hade jag en syster i Stockholm, och det hade jag haft i sju år. Hade hon bott kvar hade jag med största sannolikhet också hälsat på henne i sommar.

Vi hade kunnat resa tillsammans, jag och Simon. Åka buss och båt. Skratta ihjäl oss och skämta om allt. Sedan hade vi åkt vidare till respektive syskon. Men nej.
Jag är inte på något sätt bitter över att syster nu bor tusendubbelt närmare. Tvärtom.
Men ändå lite ironiskt på nåt vis.

3 kommentarer:

  1. du får hälsa på mig om du vill! :D

    SvaraRadera
  2. jaa det skulle ju vara najs :D hans bror bor faktiskt i vallentuna haha ;) men jag vet inte riktigt ännu när jag ska jobba/hjälpa anna och om jag har råd... men hm, vi kan ju höras sen när jag vet mer :D när är det ni kommer till finland? :)

    SvaraRadera
  3. hahaha är det sant :D ja precis det får vi göra :D vi kommer den 9 juli fast då blir det två nätter i helsingfors först hos lite släkt :D sen kör vi upp :D är där allt som allt i tre veckor :)

    SvaraRadera