torsdag 8 april 2010

rött eller vitt?

pizza
paj
sallad
kokosbollar
chokladtoppar
banana split
chockladmousse

och man känner att man ätit sig fördärvad.
efter att ha hämtat mer kom jag till bordet
"alltså man dör ju jäär..."
fem sekunder senare kommer ludvig som också hämtat mer till bordet
"alltså dehär e ju hemskt, he e rikti hemskt"
tonfallen var likadana och han hade inte hört min replik innan.

men jag tänker att det bara är ett år av mitt liv
med underbar mat och underbara människor
så låt oss nu njuta.

sen klassade johanna och jag ut ida och matte-thomas i alias.
woho woho.

imorgon har vi vanlig skola och inget kök.
men hobby och foto.
efter fysio kommer weetos och senare kommer också jon
för på lördag är det som skrivet högskoleprov och alla tre ämnar vi delta.
just nu pågår diskussioner om eventuell delning av vinflaska.
för att lugna ner oss och finna harmonin i
att skriva högskoleprov.
rött eller vitt?

2 kommentarer: