måndag 5 april 2010

en önskan.

hatar känslan av att
inte kunna prestera
och inte kunna annat än
stirra i taket och
inte ens sova.
att ha så mycket
att berätta
skriva säga tänka
och tycka
men allting är låst.
och det har gått en hel dag
utan reklam på spotify
och mopeden utanför huset mittemot
är ännu inte stulen.
jag har väntat i två veckor
och har inte ens sett ett uselt försök.
men jag är ändå glad för jag vet
att det kommer dagar
som är bra dagar
för solsken och för prestationer
på det kreativa planet
och för mopedstölder.

hur som helst så vet jag
med mig vad jag skulle vilja ha.
en sån här skulle jag vilja ha:

i mitt liv har jag inte haft många ryggsäckar.
i skolan hade de flesta nya väskor varje nya läsår.
jag hade samma i ettan och tvåan. en blå och rosa med en dalmatinerhund.
i trean fick jag ny. en grå eastpack. den hade jag tills halva årskurs sju var avklarad.
då fick jag en ny blå jansport i helsingfors som jag flitigt använde under hela min resterande studietid tills i våras när den sorgligt nog gav upp.
därför tycker jag att det inte är något att skämmas över om jag unnar mig en fjällräven inom en snar framtid. i höst håller jag ju dessutom kanske till på universitet eller högskola om det går som jag vill. vad är bra att ha då? hjärnceller? det har jag inte. nåt annat? just det, en ryggsäck.

2 kommentarer:

  1. Ja måste bara säga ida att ja tycker så om ditt sätt att skriva!! Du ger mej många roliga skrattstunder! Ja hoppas ja får läsa nån bok eller nåt annat av dej nångång o e int förvånad om ja får d, lova att du meddelar mej när nånting publicerats var i världen vi än befinner oss! okej? ;)o ja måste säga d nu så ja bara int glömmer... :D

    SvaraRadera
  2. voi jenny va söt du e :D tack så myki! haha, jo ja lovar ja säger ;)

    SvaraRadera