fredag 23 april 2010

att inte frysa i bastun.

Ikväll gör jag ingenting och jag gillar det.
Jag ser på roliga saker på Youtube och känner fredag.
Man kan känna det. Det är en känsla.
I skrivande stund smakar jag också på mina faktiskt goda mockarutor jag gjorde i köket idag.
Tänk att jag lyckats med något så husligt.
När jag var klar sa Bibbi att jag inte är kvinnan som fryser i bastun.
Jag antar att det var en komplimang.

Nu tänkte jag kolla Lilla onsdag med telefonen ringde.
Och jag ska tydligen spela Alias med en herre och två töser
i ett annat kvarter.
Men inte länge
för jag ska vakna tidigt imorgon
och min pjäs ska läsas upp av folk som kan.
Jag känner inte riktigt att jag har förbättrat enligt önskemål
men lagt till enligt önskemål
och det känns som den inte är lika bra längre.
Men det trodde jag ej heller senaste gång.
Och jag trodde fel.
Sedan ska jag passa barn resterande tid av denna helg.
Så jag behöver sömn.

2 kommentarer: