fredag 19 februari 2010

släktskap och pizzor.

Jag bakar ut pizzadeg. Men sista plåten blir bara fel. Jag behöver hjälp. Jag ropar på köksan Bibbi. "Bubblan kan do koma hiid?" Hon kommer, men säger också att man inte får kalla henne så och att hon inte gillar det (allting på skoj såklart, ni skulle bara veta vilken underbar personlighet hon besitter).
Fredagar innebär hos mig allt som oftast en hel del överlopps energi som ofta tar uttryck i teatraliska uppvisningar. Idag var inget undantag. Jag låtsas bli ledsen och ta åt mig varje ord. På skoj fortfarande alltså. Men hon tror tydligen att jag är fullt allvarlig, för det blir hon själv, och ber om ursäkt och omfamnar mig. Jag skiner upp och frågar om jag är sådär bra på att spela.
"Do e väl släkt me Bertell" säger hon då.

Måhända, men det där var mest på tur. Pizzan var god.

Om en och en halv timme härjar min pappa.
Jag lyssnar på och fnyser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar