fredag 12 februari 2010

idag och igår gick hand i hand. idag släppte taget men allt hänger ändå ihop.

Igår kväll ringde Ida i min klass. Hon var fast vid ABC. Jag hämtade henne. Hon sa att min bil är fin. Och frågade om hon måste vara rädd när jag kör. Jag sa att det är helt upp till henne. Egentligen skulle hon till skolan och sedan därifrån till Tenniscenter med några andra. På Vasaesplanaden ångrade hon sig och ville hem till mig och sjunga Singstar.
Jag tyckte inte det klingade helt fel och så satt vi här och jag tror det lät bra. Plötsligt säger hon att hon har lite gotta i väskan och drar upp en påse chips. Vad tänker jag? Ja, nu är det nästan slut på veckan, nu är det dags för torsdagsmys.
Klockan nio körde jag henne till skolan för hon skulle se en tv-serie. Jag skulle duscha.

Idag gjorde vi tortilla i köket. Och fyra efterrätter. Ja, fyra. Bara för att snåla er lite, och för att locka er som inte vet vad ni vill göra med era liv till rätta stället; 1. Kokosbollar. 2. Kinuskikaka. 3. Kladdkaka. 4. Morotskaka.
Det här, men också det ljuvliga vädret med solen och ljuset, gjorde att jag tog till apostlahästarna istället för bilen och traskade iväg till gympan. Tomas undrade varför jag inte tog med en doggy-bag åt honom från skolan och så växte nog mina armmuskler med typ 2 kilo. Måste ha gjort.

Ikväll skriver jag. Den där boken var nog ett bra köp.
Men samtidigt undrar jag också
vad jag gjorde fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar