måndag 1 februari 2010

förnyad förvirring.

jag vet inte vad som händer
men allt bara far
och jag känner bara att jag inte kan
och är trött och orkeslös när jag tänker på att 07:30 gäller
fyra dagar till.

måste bli bättre på gitarr och bättre på att ta itu med allt
bättre på att städa och vara snäll och gullig och vara glad.
vi får inte glömma allting som har hänt och hålla på som på cirkus
cirkus är inte bra. sa dom.
jag sa att cirkus var bäst.
fy.

jag ska i alla fall vara murre från skogstible i teatern och det gläder mig
för jag är nog lite för hård för gräddnosen ändå.
och mycket hellre murre än den där tönten jag tänkte bli först.
åtminstone kan jag säga till. ibland. och det är bra. ibland. för då får man vara murre.

om fyra dagar eller nästan tre får jag träffa carro och då smäller det.
jag hittar hela tiden bilder som bara hon och jag kan skratta år och då skrattar jag och tänker på henne.
januari har varit en vit månad, inget jag strävat efter, det bara blev. och knappast något fel med det.
men på fredag!
ska jag glömma allt jag inte kan
och kunna
och fråga människor saker
hur mycket snö dom tror det finns
och om dom har hattar hemma
till exempel.

2 kommentarer:

  1. på fridan! :D ja komber btw me boss tråor ja. Om e no gar nain? :) måst koll

    SvaraRadera
  2. nåo båoda e väl ga heilt som vanlit me dallar å hela köret hehe :)

    SvaraRadera