onsdag 10 februari 2010

en lek i en blogg. blogglek.

Madde min vän gav mig en utmaning. Och jag säger inte nej, utan antar den, så läs och njut.

Så här gör man:
1. Kopiera awarden på er blogg!
2. Länka till personen som gett dig awarden!
3. Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
4. Välj 7 andra bloggare som du vill ge awarden till!
5. Länka till deras bloggar!
6. Lägg en kommentar i deras blogg att du har gett dem denna award!

Sju "intressanta" fakta:

Nummer 1: Jag pratade nästan flytande när jag var ett år. Nio månader gammal (ung?) satt jag ute på verandan och sa "Jag är rädd". Idag kan jag inte låta bli att undra för vad.

Nummer 2: Jag älskar att åka buss. Speciellt om det tar länge. Fem timmar. Det är så skönt att bara få sitta och titta ut, tänka, vila sig och veta att man inte behöver stiga upp på länge.

Nummer 3: Att lita på andra människor finner jag svårt, därmed har jag också svårt att öppna mig när det kommer till jobbiga saker. Istället tenderar jag att låta dessa gro inom mig och skylla allt det dåliga på mig själv. Det är inte bra och det vet jag men det bara blir.

Nummer 4: Om någon jag tycker om ger mig en komplimang eller bara säger hej på stan blir jag jätteglad och kan leva på det i en vecka. Jag blir glad för lite.

Nummer 5: Sjukhus och ambulanser är en av mina största fobier. Genast jag går in dit får jag tungt att andas, bli vinglig och hela jag skakar obehärskat. Jag klarar helt enkelt inte av det längre.

Nummer 6: En vinflaska, en filt, en gitarr, 1-3 fina människor, penna och papper, kanske Alias och en sol och en park. Och jag är lycklig

Nummer 7: Lärde mig läsa när jag var 4 och skrev min första saga när jag var 5 år. Den handlade om en hund. När jag var 6 publicerades en i Vasabladet och när jag var 7 läste jag böcker av Torey Hayden. Jag har alltid varit lite konstig.

Följande personer är utmanade:
Carro
Jossan
Johanna E
Elli
Och ja, Ann-Luise, din blogg på Söderströms var så kul att jag undrar om du inte tycker att det här vore ett bra början på Din Nya Blogg?

2 kommentarer: