tisdag 17 november 2009

Ps.

Jag klippte rubriker till en programpunkt i Maximalt idag. Mitt i klippandet kom jag över en intervju/ett reportage om en författare. Jag kommer inte på vad hon heter nu men hon är rätt känd. Svensk. Tänkte köpa hennes bok i Sverige i höstas men boken ville tillbaks till sin plats i hyllan.
I alla fall, hon sa att när man ska skriva en bok eller så, så ska det vara ungefär som när man är kissnödig; man bara måste göra det och det kan inte vänta.
Det är lite så det har blivit för mig på sistone. Jag antar att det är ett steg i rätt riktning. Tack för all uppmuntran allihop.

Och så är jag så sugen på Sverigestudier att jag bara hoppar runt. Snälla Sveriges skolor släpp snäll studerandesugen, suparsugen, skojig skrattgås som studerande sen.

Jag kan till och med allitteration. Vi ses imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar