torsdag 19 november 2009

know how

Hej.
Jag hann aldrig skriva igår. Jag kom hem klockan 21:30 och stupade därefter i säng. Jag stod hela dagen i Botniahallen på Know How-mässan och delade ut kondomer samt förklarade tävlingsregler åt folk. Jag vet att ni också vill veta dom.
Jag satte ett hemligt antal "bättreknullande svenska folk"-kondomer i en skål och sen skulle folk gissa hur många som fanns däri. Enkelt. så enkelt. Som tack fick man en kondom eller två eller vissa småkillar ville till och med ha tre.
Det här höll jag på med tills klockan 12 idag förmiddag när kondomerna tog slut. Just då kommer en jättesnygg kille (ja på riktigt jätte). Han frågar:
"Hei missä on kondomeja?"
"Loppu valitettavastihihi"
"Ooksä käyttäny kaikki?"
"On..."
"Hyvä että oot vielä elämässä."
Jag gav honom ett leende. Jag fick ett tillbaka. Sen gick han.

Då började jag ett oändliga projektet; att leta reda på en vinnare. Det fanns en. En enda. Av typ 500 deltagare. Vinnaren fanns längst ner i påsen och var den sista lapp jag drog upp.
Sorterade sedan svaren utgående från vilka som hade gett kritik och ej. Kritiken skulle skickas till hufvudstaden.
Halv fyra slutade allt och jag kom hem. Klockan 20 hörde jag mig själv i radion och det var lite konstigt.

Det här har varit en väldigt bra vecka. Nu vill jag studera radio också.
Imorgon är dagen ledig, kvällen är jag Very Important People-gäst på Svenskatalande klubben på Fontana. Ida Berg + kompis. Kompis Carro. Jag har hört rykten om champagne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar