torsdag 26 november 2009

och uppstannade applåder.

Vi hade besök av två män från musikalteatern Amanda i Göteborg idag, dramaövningar inför julshowen hela förmiddagen. Det blev dock inte som jag hade förväntat mig. Varje övning gick ut på att hoppa, skutta, stampa, springa och dansa. Jag kan inget av det där. Eftersom jag aldrig har kunnat det lider jag inte heller. Den ena av dom två kom och frågade mig om jag var skadad. Jag svarade ja. Och funderade på det en stund. Då kom jag fram till att jag inte ens ljög, det heter ju så. Det renade mitt samvete.

Ikväll stod "Två ljus i fönstret" på kvällsprogrammet. Den var bättre än jag trodde. Första akten var riktigt bra, sedan blev det lite sämre och jag gillar inte när man skjuter. Vi satt på andra raden. Det hade sin charm. Bland annat den att Willehard och jag hade ögonkontakt tre gånger. Hihi. Sista gången när vi applåderade i slutet. Mina applåder stannade för en sekund. Ibland vill jag ha min själv på film.
Men det fina var att jag tror att han är sådär på riktigt också, lite småkonstig, speciell, krigar inte, läser dikter, har kanske en kisse, gosar. Och så har han en sån roll. ja, fint.

Imorgon har jag lovat Ida att vi ska åka och simma efter skolan. Hoppas hon inte dränker mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar