onsdag 25 november 2009

livsstilsnyheter

Det har inte hänt så mycket idag. Jag visste inte vad jag skulle skriva om. Då surfade jag in på min inspirationskälla nummer ett och där står att jag ska skriva om de tre vanligaste frågor jag får gällande min livsstil.

Den överlägset vanligaste, nummer ett:
"Är du ofta uppe hela nätterna?"
Svar: Ja. Varje kväll jag bara kan. Jag är en sann kväll- och nattmänniska och åstadkommer sällan saker på morgon och förmiddag. De mest kreativa timmarna på dygnet för min del infaller någon gång mellan 00 och 04. Jag är otroligt trött på morgonen nästan oberoende av hur mycket jag sover. Kvällen är jag däremot pigg, ibland också fast jag sovit lite sämre. Tilläggas kan kanske också att jag är en person som kräver väldigt mycket sömn, minst nio men gärna tio och väcker ingen mig, tolv timmar. Det här betyder att ska jag sova enligt behovet ska jag sova ungefär klockan 20 på kvällen. Vad mycket man hinner göra då, som kvällsmänniska dessutom...
De flesta tror att jag kokar ihop allt detta, och att allt förändras. Några förstår mig och har jag riktigt tur har någon hört talas om B-samfundet, som är ett samfund för B-människor, som är människor som är piggast på kvällen.


Nummer 2:
"Sitter du ofta vid datorn?"
Svar: Ja. Faktiskt mycket. Men det finns så mycket roligt att göra. Dessutom pratar jag med människor jag aldrig skulle ha möjlighet att tala med annars. Och vore det inte för datorn hade Ni aldrig kunnat ta del av min blogg, blink blink. Jag träffar ofta och hellre kompisar i verkliga livet och gör det så ofta det passar. Jag motionerar och rör på mig, så jag anser det inte som något problem eller någon fara. Datorn och internet har också gett mig många vänner som jag är tacksamma för idag.

Nummer 3:
"Äter du bara makaroner och tonfisk?"
Svar: Nej. Men det händer ofta och det tillhör en favorit. Inte bara för att det är enkelt utan det är ju verkligen gott! Jag försöker variera mig så gott det går. Nu har jag börjat köpa hem mjölk också, det har jag egentligen inte gjort sedan jag flyttade. Morötter och vindruvor är favoriter också. Och rågbröd. Ja allt möjligt. B-vitamin får jag dock inte tillräckligt men tacka apoteket för att de säljer B-vitamin på burk.

Haha. Godnatt!

2 kommentarer: