måndag 26 oktober 2009

hasjublabla

Körde till halkbanan klockan halv 9. Det var en jävla rondell på vägen. Satan tänkte jag då. Får man tänka så? För en rondell? Skärp mig!
Vi kom fram och hela grejen var ganska roligt. Gasa. Bromsa. Halka. Styra. Höger. Vänster. Få några körtimmar för det. Javisst.
Sådär i efterhand undrar jag vad som hade hänt om jag hade gasat rakt in i den där dockan som hängde där i luften och som jag tyckte såg komisk ut? Hade bilen fått bucklor? Var det skarp? Av järn? Va?
På vägen hem körde vi i så många rondeller vi bara kunde och jag tänkte samma elaka tanke hela tiden och ville sluta. När jag kom hem och hämtade skolväskan ringde jag och bokade tid för teoriuppskrivning. Jag bokade det på bildkonstlektionerna om två veckor med vilja och flit och tänkte att ja, nu är det väl ändå värt ett försök.

Sedan kom jag tillbaka till skolan och drama. Vi gjorde roliga saker som vanligt.
I grupper på tre skulle en av oss vara programvärd och presenta en expert som skulle komma långväga ifrån för att prata om det han/hon var expert på. Experten var alltså en av tre. Eftersom experten kom långt bort ifrån och inte kunde svenska var programmets tittare i behov av tolk och tolken var alltså den tredje av tre.
Experten skulle hela tiden tala vad vi kallade "nonsens-språk", bara en massa hasjublabla ahmiii hamaa.
Jani förklarade för tittarna att, jag minns inte vad hon hette, från Japan skulle komma och berätta om flygplan. Jossan var japanen och jag tolken.
Eftersom jag är känd för min "dåliga" humor, som egentligen inte är dålig utan bara så speciell att de flesta anser den dålig, fick jag skrattanfall på skrattanfall när Jossan satte igång och sa obegripliga saker snabbt som bara vad och med en inlevelse av högsta grad.
Jag försökte tolka men allt som kom var skratt. När jag till slut kunde börja prata hade vi båda glömt vad det var hon skulle prata om.

I lördags sa jag att jag hade sovit tolv timmar.
"Janå så mytchi som to skrattar behöver do säkert energi"
och det slog mig att jag har aldrig skrattat så mycket som jag har gjort den här hösten och i den här skolan. hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar