onsdag 26 augusti 2015

kärvin.


En bra sak med att bo i Norrbotten är Bodenpirr.



Det är en god ölkorv som är stark men inte pirrar den fast den heter det.

Det blev sommar här förra veckan helt plötsligt. Har irriterat mig på folk som har klagat på "dålig sommar" och ändå kunnat vara ute i kortärmat. Eller kunnat vara ute överhuvudtaget. Sett solen. Här har det varit INGEN sommar. Inte en dag över 17 Anders Celsius. Det har ju inte hjälpt humöret direkt. Men så förra veckan smällde det till och var 25 hela veckan, konstant. Inte ett moln. Så långt ögat kan nå. Inte en droppe regn. Jaja Tomas.

Det var så JÄVLA skönt och jag släppte allt jag höll på med och sket i allting och bara satt ute. Från morgon till kväll. Fick ett jobberbjudande där jag satt. Var tvungen att tacka nej och det suger. Det är så lätt att tänka på allt som suger här. Varenda dag drömmer jag mig bort till något mer trivsamt.  Måste börja tänka mer på sådant som duger. Förutom Bodenpirr.

Till exempel:

Jag kan använda alla muminmuggar igen efter ett år i bananlådor.
Jag har ett stot kök (och stor lägenhet).'
Det finns bra fiskeställen
Jag bor med en kock

Ja det är väl ungefär det. Och Samen förstås. Men det är jobbigt att bara ha en människa att umgås med hela tiden. Godmorgon och godnatt. Jag behöver ett socialt liv med möjligheter. Det mest irriterande är att folk inte förstår att jag vantrivs. Nåo ere väl bra tidee. Jaja. Inte i evigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar