måndag 3 augusti 2015

hade inga förhoppningar om denna dag.

Vilken måndag.

Återfick hoppet om livet. Tappade det för två veckor sedan när jag var på möte om jobbframtiden. Idag kom det tillbaka. Det beror så mycket på vem man pratar med, deras kunskap, deras inställning. Har känt mig så kvävd och så orolig över min framtid att jag nästan helt glömt bort att jag är så intresserad av det samiska, fastän jag är mitt i det. Har kommit på världens möjlighet att komma vidare med det. Måste bara skriva lite brev och ringa lite samtal.

Och nästa vecka ska jag till Luleå på minst ett roligt möte. Kanske två. Jag hoppas tre.

När jag kom hem bokade jag och min bästa vän Ellen vår resa som vi planerat så länge. I höst flyger vi till Manchester. Sen åker vi vidare till Wales, där vi träffar vår gemensamma kompis. När vi varit där några dagar åker vi tillbaka till Manchester, som vi läste på ett forum att är Europas tråkigaste stad hahaha, där vi ska shoppa tills vi fyller alla våra 23 tillåtna kilon i bagaget.

Samen har börjat jobba. Semestern slut. Min semester i semestern slut. Jaha. Det är väl bra med lite orutinerade rutiner. Jag har börjat hos en jättebra sjukgymnast. Hon är sträng men rolig. En bra kombination.  Hyvää yötä, som alla kan säga här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar