fredag 2 januari 2015

2014.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, så himla mycket så jag vet inte ens hur jag har gjort.

Hur har ditt 2014 varit?

Bra! Roligt och ganska skönt. Inte så mycket ångest och oro och ganska mycket roligt, nytt och spännande.

Blev du kär i år?

Ja i en lapptuss.

Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma?

3 juli när jag började på radion, 6 maj när samen kom och hälsade på första gången, 23 augusti när bror gifte sig, och så den där dagen i april när jag äntligen klarade helvetestentamen.

Vad är din största framgång 2014?

Ja jag vet inte. Kanske att jag har börjat skriva mer. (samtidigt mindre på bloggen, förlåt jag ska bättra mig under 2015.)

Bästa köpet?

Muminmuggen med glasögon.

Vad spenderade du mest pengar på?

Mat, muminsaker och telefonabonnemang. Min nya skolas fel, den har inte internet.

Gjorde någonting dig  riktigt glad?

Samen, sommarjobbet, syskonbarnen och annat som inte börjar på s. Till exempel bröllopet och att jag fick träffa Markoolio. Att jag fick intervjua Tomi Kallio. Och årets födelsedagspresenter och julklappar. Materialistiskt men sant. Jag fick för fasen en Moomin lights-lampa. Och ett tennarmband. Och 1 kg choklad. Och en vintermugg och en Tove 100-kopp.

Gjorde någonting dig riktigt ledsen?

Ja på bröllopet när vi för en gångs skull skulle ta en ordentlig familjebild med alla samlade, och så kom såklart alla med på fotot utom samen. För att det sas till mig att vi skulle ta en syskonbild (som förresten aldrig togs) och för att jag, när jag stod där, inte insåg förrän efteråt att allas respektive faktiskt också var och skulle vara med. Förstås märkte ingen annan heller. Förstås. Jaja.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?

Ella Henderson - Ghost. Maroon 5 - Maps. Milky Chance - Stolen Dance. Markus Krunegård - Sthlm Skyline. Markus Krunegård - Tommy tycker om mig. Clean Bandit - Rather Be. Björn Skifs - Solglasögon och sommarbil.

Vem har du umgåtts med mest?

Emely, Jennifer, Samen, Sofie.

Har du haft ett förhållande under 2014?

Ja med en lapptuss.

Vart reste du under 2014?

"Bara" hem till Finland och en sväng till Norge, men desto mer inom Sverige. Minst 5 gånger till Kiruna och alla hundra timmar i bil det har betytt. Även till Göteborg, Astrid Lindgrens Värld, Karlstad och så Stockholm.

Är det något du saknar år 2014 och vill ha 2015?

Jag har ju jobbat under 2014 men vill helst göra det ännu mer under 2015.

Vad gjorde du på din födelsedag?

Blev väckt av mitt internat som stod utanför min dörr och sjöng för mig. Sen åkte jag och Sofie in till Uppsala där vi shoppade och åt pizza.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Tror faktiskt inte det. Eller ja kanske värme på internatrummet.

Vem saknade du?

Min distansbästis som försvann, människorna från min praktikplats, alla vänner i Växjö när jag flyttade därifrån.

De bästa nya människorna du träffade?

Samen, Sofie, Giovanni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar