fredag 25 april 2014

tässä ja nyt.

Saker jag är nu:

glad
förväntansfull
hungrig
trött
kär
nöjd
halt
pissnödig

Allt i olika grader. Det är så mycket som kommer att bli så bra, och så mycket som är så ovisst. Och här är jag mitt i det. Försöker ta vara på sista tiden i denna stad. Eller åtminstone denna lägenhet. Jag har haft det så himla bra när jag tänker tillbaka. Tänk vad mycket man gör.

På sistone har jag mest bara skrivit ansökningar till skolor och jobb och halvdana uppgifter till distanskurserna för att fortfarande kunna betala min hyra. Igår när jag gick till affärn så gick jag och tänkte på min finska vän och så mitt i allt kom hon cyklande emot mig. Hon är så bra och rolig. För andra slumpmässigt utvalda händelser ur min gårdag, tryck 5 eller dröj kvar.

Nu ska jag hoppa på tåget till Karlstad för att fira min vän Anni som fyller år i helgen. Vi hörs, för nu ska jag banne mig börja skriva mer konsekvent igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar