söndag 20 oktober 2013

nu ska vi leka.

Imorgon ska jag leda min klass med dramaövningar. Har inte auktoritet för fem penni men det ska nog gå ändå. Dramainstruktör Berg till Er tjänst minsann.

Eftersom man ska börja där man själv är tryggast ska jag köra min favorit när man sitter i ring och ord för ord skapar en ofta bisarr berättelse en i taget. Vill alltid ha den på fester när andra ofta inte vill, men nu. Nu bestämmer jag. Sedan tänker jag mig en liknande grej som man går ut på att man säger ett ord man tänker på och sen säger nästa person det ord den förknippar med ordet i fråga.

Fattar ni? Knappt jag heller. Tur att jag får förklara muntligt och inte behöver skriva imorgon. Och tur att vi får öva inför klassen innan vi ska leda barn om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar