torsdag 3 oktober 2013

mytchi.

Denna vecka har varit så intensiv. Säger jag som just har kommit från semester. Men det händer så mycket hela tiden. Skola 3-4 dagar i veckan, elektroder 3 och ridning 1. Men det är bra ändå för jag lär mig verkligen att strukturera tiden.

I skolan har vi börjat med dockteater. I tisdags när jag skapade min docka fick jag bara ångest. Den var så ful och kändes så simpel jämfört med andras. Idag har vi dock gjort röster till dom och börjat skriva lite manus och det känns genast bättre. Min heter Roger, har bott i en grotta i en 35 år men har nu kommit ut. Han pratar den bredaste finlandssvenska jag kommer åt (tänk psykdoktorpatienten i Pleppo).

Ikväll har jag varit på teaterpremiär. Min handledare från praktiken ringde igår och jag hann för två sekunder hoppas att hon ringde för att dom behövde mig i jobbsyfte, men det var en inbjudan. Inte dåligt det heller. En ytterst speciell tolkning av Alice Tegnérs musik må jag säga. Speciell på ett bra sätt då. Slank även in lite Topeliusskrivet och då ville jag klappa händerna mitt i visorna, men jag förstod ju att så gör man inte. Jag fick även ett intyg gällande min praktik där det bland annat står att jag är noggrann, uttrycker mig väl muntligt och skriftligt och är lätt att få kontakt med. Tvekar personligen på det första alltså.

Imorgon är jag ledig (prisa gud) men måste ändå skriva klart en uppgift som ska vara inlämnad på lördag. För imorgon kväll tänker jag banne mig inte göra ett skvatt. Då kommer Jennifer hit och vi ska titta på Idol,  äta choklad och ha djupa diskussioner. Syjunta 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar