söndag 21 juli 2013

inne svalare än någonstans.


30 grader celsius, anders celsius vem var väl det, jag äter jordgubbar som inte är frysta utan typ nyss plockade (icke av mig). jag tänker på när vi var på klassresa och kokkolalaiset lärde mig att man säger "haluan mansikkaa" när vi hade köpt tjeckiska jordgubbar i en plastpåse, varför blev vi sugna på det?

jag var aderton år eller hade jag ens fyllt det jo det kanske jag hade nej det hade jag förresten inte, det var vår. jag var arg för att jag inte fick åka till tyskland. idag är jag inte längre arg för att jag istället åkte till polen och tjeckien. det var vi som åkte  dit. vi som var lite sådär. vi som var lite sådär bakom men ändå så jävla långt framför. övriga berusade sig i tyskland. jag var så ofta arg på den där tiden. jag är fortfarande ofta arg, men jag har så mycket känslor alltid så det blir bara en blandning av allt. och idag kan jag hantera, lite. men då var jag så rädd. förstod inte vad jag skulle göra med någonting, visste nog inte vad jag kunde då. jag bodde på skullan och det var nog inte mycket jag vågade göra där, fast jag egentligen hade det bra. men det där egentligen blev så fel i misstag, ingenting är väl någons fel. det var en tid.

imorgon börjar internationella veckan med belgare och hela köret och jag vet ingenting egentligen, när vet jag det. tänker ofta att jag nog borde sluta glida runt. bromsa lite, bromsa för att hålla still. men nja då försvinner ju jag. och det vore väl lite beklagligt, det är ju jag som lever mitt liv. kontroll är aldrig något jag haft på rak arm. inte raka armar heller för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar