onsdag 24 juli 2013

bra träning för att inte skratta.

Belgarna är här (inte hos mig, men inom stadens gränser) och det är trevligt. Vi (inte jag, jag sover hemma för att jag måste packa till annat, förklarar snarast) bor på en lägergård vid sjön och det är jättefint och när jag sitter där vid vattnet tänker jag att ja. Ja, ja.

Idag hade vi drama med en tysk och jag skrattade ihjäl mig några gånger. I en övning delades vi in i grupper på 3, där 1 skulle stå för rösten, 1 för ansiktsuttrycket och 1 för gesterna. Man fick sedan en lapp där det stod vilken situation man befann sig i och vad man skulle spela upp. Den som spelade gesterna ställde sig bakom den som hade hand om ansiktsuttrycket och viftade med armarna vid sidan om.

Jag blev ansiktet i vår grupp och vi skulle spela upp en taxichaufför som berättade för sin kund vad han hade ätit till frukost. Höll på att dö varje gång jag såg min medspelares händer styra en fiktiv ratt under min haka. Ännu värre när han ibland sänkte höger hand för att växla upp eller ner. Jag minns inte ens vad den där chauffören åt. Något med Tabasco.

Sedan spelade jag en kvinna med svår astma som fick tillsägelse av polisen att inte väsnas. Fast jag ju inte väsnades, bara andades. Av denna tillsägelse blev jag givetvis upprörd och fick därav ännu svårare att andas. Fick ta hjälp av ett sugrör innan jag till slut fick en bot. Jävla samhälle.

Nu måste jag sova. Har tusen saker att fixa och trettio ställen att vara på. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar