fredag 21 juni 2013

grillaus ja dricka.

Ett tag, rättare sagt ganska länge, hade jag ångest över denna högtid. Som alla andra högtider. Jag trodde fram tills igår att jag skulle bli helt ensam här på campus och hade planerat hur jag skulle gråta hål i mina skrivböcker. Nåja. Kanske inte riktigt, men ungefär.

Men så vände allting. Planer ändrades och tillkom. Så imorgon ska jag grilla med min finska väninna. "Grillaus jajajaaa dricka" sa hon när jag frågade om hon hade något toivomus. Lät inte dåligt tyckte jag, så vi gick och handlade. Första gången jag handlade på finska. Makkara. Liha. Maissi. Pernuat. Gick ganska bra. Gick hela tiden och tänkte på att om man skulle ha fått gå och handla med finnar på finskalektionerna i skolan istället för att sitta och böja verb i  häften kanske man skulle ha lärt sig något.

Sedan vet jag inte riktigt vad som händer resten av helgen men det är ju så livet är. Hoppas det blir absurt. Ikväll har jag storstädat med min nya älskling (dammsugaren) och nu kyler jag ner denna hundragradiga boning med en öl. Som tilltugg har jag min fot, bara för att jag kan. Tack, elektroderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar