lördag 25 maj 2013

valmöjligheter.

nu är det natt igen och jag har glömt hur skönt det är
glömt hur jag får ro, hur jag vaknar, hur jag ser
för jag har sovit på nätterna på sistone
som vanligt folk
som vettigt folk
som FOLK
"va som folk i svärji no tå"
sa min yngsta storebror som sin sista mening innan jag flyttade hit
och jag får väl ursäkta men jag ÄR inte som folk
jag försöker men det stretar emot och går fel
och jag mår dåligt av att försöka passa in i någon mall
som inte ens finns
jag måste få leva fel för att kunna leva rätt
hur länge löns det att kämpa emot

människor som frågar
vad jag ska jobba med
lite sådär hånfullt med en "du är redan borträknad"-ton
för att jag inte utbildar mig specifikt till
POLIS eller LÄRARE eller ADVOKAT
tänk om dom inte heller blir det, fast dom utbildar sig till det
så det riktigt står i deras pannor med en fet tusch
tänk om det inte blir någon KARRIÄR

tänk, då bjuder jag på kaffe med mjölk, socker ELLER både och.
valintamahdollisuudet.

1 kommentar:

  1. Joo, hede loåter som hande "älskade jantelagen". "Je du itt som all aar så tycker itt nain om de å du var isolera å ömsand fö resten oåv dett liv." Fantastiskt! Fantastisk bullshit! Sku itt e va dags ti mal nier hede elände i en köttkvarn å jev a åt grisan? E sku va e första å enda nytta som hande laajin ha gjort.

    SvaraRadera