torsdag 23 maj 2013

har haft hela våren på mig.

Trött som ett as, glad som en idiot.

Satt uppe och skrev på rapporten till alldeles för sent. Blev mer eller mindre klar. Med ett utkast i alla fall.

"Du skriver ledigt och intresseväckande men jag skulle vilja se någon mer fackbok om minne, teater eller tal."

Ja fast både minne och tal är ju skådespelarnas grej, inte sufflösens. Jumalauta. Tänkte blanda in lite koncentration men kom in på mindfullness och bara kände hur fel allting blev.

 Nu vet jag vad jag ska göra i helgen i alla fall. Leta teaterlitteratur, hänga med världens bästa vän som kommer hit från Stockholm, anordna en sista fest. Vet ni hur det känns när tre år av vänskap bara splittras. Vet ni. Vårfest ska vi ha. Som i lågstadiet.

Nu ska jag in till stan och köpa en boll. Farväl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar